Galerija Principij, 20. – 27. 2. 2018.
Evo ovako je bilo na otvorenju
Kustosica izložbe bila je gospođa Branka Arh. Ove fotografije je odabrala i ovo je napisala:
I ovogodišnji Riječki karneval uspješno su ispratili fotografski autori s prostora Primorsko-goranske županije. Četrdeset troje autora nastojalo je na najbolji način odgovoriti na dvije zadane teme: portret i karnevalski događaj. Rezultate tih nastojanja sabire i predstavlja izložba fotografija u Galeriji Principij. Odabrane su one fotografije koje nude iskorak u razmišljanju, koje djeluju nenamješteno, prirodno i neposredno (kao pogled u trenutak), u kojima je skladno pomireno ono što pripada tehničkom umijeću i ono što pripada sadržajnom i tematskom promišljanju fotografije.
Nagradu za najbolju fotografiju na temu portreta dobila je Sandra Končarević za fotografiju pod nazivom Opaki pogled. Riječ je o čistom i jasnom izričaju motiva cirkuskog klauna čiji zvjezdasti pogled drsko negira svaki autoritet, a osmijeh prikriva tragiku života i stvarnosti.
Nagradu za najbolju fotografiju na temu karnevalskog događaja dobio je Paulo Dukić za fotografiju pod nazivom Paljenje pusta u Marčelima. Prepoznajemo izvrsne efekte svijetlo-tamnih odnosa, spretno kadriranje, napetost trenutka, razdragani ugođaj karnevala, dinamiku kretanja u svim smjerovima pa i u dubinu.
Pratimo i pohvaljene. Pohvale za fotografiju na temu portreta dobili su: Pavao Toth, Thea Pavlin, Bruno Bontempo, Đoko Glušica i Ljiljana Dorčić. Pohvaljene fotografije nose zanimljive, duhovite i dobro osmišljene pojedinosti, primjerice: odraze u naočalama portretiranih, profinjene lirske naglaske portreta, koloristički razigrane biljne i cvjetne strukture, iskrena dječja lica s izrazom znatiželje te ozbiljnu željeznu masku nepomičnu i nedodirljivu u svojoj vječnosti.
Pohvale za fotografiju na temu karnevalskog događaja dobili su: Elma Dujić, Radojka Pantović, Mihaela Vukelić, Anita Jovanović i Siniša Slišković. Njihove fotografske priče prizivaju vedru stranu života i stvarnosti, bilježe trenutke radosti i smijeha, od prizora otvaranja vrata gradske uprave (Da li gradonačelnik radi kad nije na vlasti?), od prizora mažoretkinja u igri s morem, vezivanja tenisica, provjeravanja zvona na leđima zvončara, do provokativnog kadra s prijetećom umjetnom rukom.
Izvan konkurencije nastupila su dva autora (Maja Verdonik i Darko Mohar) i to sa starim fotografijama pokladnih običaja u ovim krajevima. Tako čuvamo sjećanje na izvornu tradiciju, tako se određujemo prema suvremenom urbanom karnevalskom folkloru.
Branka Arh